Κριτική θεάτρου

Το κείμενο που ακόλουθεί είναι μια κριτική μια παράστασεις που παρακολούθησα στην Αχαϊκή πρωτεύουσα λίγα χρόνια πριν….Επειδή όμως η παράσταση ζει και πεθαίνει την ίδια στιγμή…Η κριτική όταν είναι αντικειμενική, μπορεί να την κάνει αθάνατη.Μια «Λυσιστράτη» αλλιώτικη από τις άλλεςΠΑΤΡΑ: Μια διαφορετική «Λυσιστράτη» είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν όσοι βρέθηκαν στην πρεμιέρα της παραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας την Τρίτη 25 Ιουνίου στο Ρωμαϊκό Ωδείο της πόλης. Η παράσταση καθοδηγούμενη από τη σκηνοθετική ματιά του Θέμη Μουμουλίδη εντυπωσίασε αφού πρότεινε μια νέα ανάγνωση του έργου, πιο οικεία και καθημερινή, έχοντας μνήμες από τη σύγχρονη Ελλάδα στην χορογραφία (Αλίκη Καζούρη), τη μουσική (Γιώργος Ανδρέου) και την ενδυματολογική προσέγγιση (Δαμιανός Ζαρίφης). Τα σκηνικά υπογράφει ο Θέμης Μουμουλίδης και τους φωτισμούς ο Φίλιππος Κουτσαφτής.

Η μετάφραση του Κώστα Ταχτσή σε συνδυασμό με την μουσική που έγραψε ο Γιώργος Ανδρέου έδωσαν μια παράσταση εύληπτη και ευχάριστη. Ο χορός είχε δουλευτεί σωστά και κάθε λέξη ακουγόταν πολύ καθαρά, πράγμα που σπάνια συναντούμε σε παραστάσεις αρχαίου δράματος.

Οι θεατές απόλαυσαν μια «Λυσιστράτη» επιβλητική, αρκετά ψηλή, με μπάσα φωνή. Ο Γιάννης Μπέζος, με το να υποδυθεί ένα γυναικείο ρόλο, πέτυχε με εξαιρετική σοβαρότητα την αναβίωση της συνήθειας του αρχαίου ελληνικού θεάτρου, τους γυναικείους ρόλους να υποδύονται άνδρες.

Ο Δημήτρης Πιατάς (Κινησίας) μαζί με την Ρένια Λουιζίδου (Μυρρίνη), ο Γεράσιμος Γεννατάς (Πρόβουλος) και η Δάφνη Λαμπρόγιαννη (Κλεονίκη), ο Τάσος Γιαννόπουλος, η Μαργαρίτα Βαρλάμου, ο Γιάννης Στόλλας, η Ευαγγελία Μουμούρη, η Μαίρη Αθανασίου, ο Δημήτρης Γεωργαλάς, η Σύλβια Δελικούρα, ο Θάνος Δερμάτης, η Αργύρια Καβίδα, η Βίβιαν Κοντομάρη, η Νιόβη Κωστοπούλου, ο Αγγελος Μπούρας, ο Δημήτρης Ντάσκας, η Γιάννα Παπαγεωργίου, η Μάγδα Πένσου, ο Χρήστος Σπανός και ο Παναγιώτης Τσεβάς συνέβαλαν ο καθένας με το δικό του τρόπο στην επιτυχία της παράστασης.

(πρώτη δημοσίευση 2002)        Άννα Ρ.

Σχολιάστε