18
Οκτ.
07

Δομίνικος Θεοτοκόπουλος…El Greco…

836728_b.jpg

Η ζωή του μεγάλου έλληνα ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου ζωντανεύει στις κινηματογραφικές αίθουσες αυτές τις μέρες, με την υπογραφή του Γιάννη Σμαραγδή. Μεταξύ των πολλών που ήθελαν να παρακολουθήσουν την ταινία στην πρεμιέρα της ήμουν και εγώ. Πήγα με τις μεγαλύτερες προσδοκίες για μια ταινία που θα με γέμιζε πραγματικά, αφού ο θεοτοκόπουλος είναι απο τους αγαπημένους μου ζωγράφους.

Η ταινία είναι αρκετά καλή, αλλά όχι όσο θα ήθελα. Διέκρινα κάποια μικρά σφάλματα. Το σενάριο πραγματευεται την ερωτική ζωή του Θεοτοκόπουλου. Μας ταξιδέυει από την Κρήτη στην Ιταλία και μετά στην Ισπανία. Οι πίνακες ενυπάρχουν μέσα στην ταινία πολύ όμορφα, και τα χρώματα είναι κυρίαρχα στην φωτογραφία. Η σκηνή που μου άρεσε περισσότερο ήταν όταν αναμηγνύει τα χρώματα, εκεί ναι η ταινία γίνεται παλέτα και εμείς θεατές της δημιουργίας του Θεοτοκόπουλου. Ηθελαν όμως περισσότερη προσοχή κατά τη γνώμη μου τα σκηνικά και τα κουστούμια. Ηθελα να με ταξιδέυουν λίγο περισσότερο. Με γύριζαν λίγο, στην πραγματικότητα.

 

016.jpg

Αναφορικά με τους ηθοποιούς, ο Μουστάκας με έκανε να νιώσω πραγματικά ότι έχω χάσει έναν δικό μου άνθρωπο. Το γεγονός ότι ο ίδιος δεν θα μπορούσε να δεί την ταινία και το πόσο καλός ήταν με λυπεί. Ο Λάκης Λάζόπουλος δείχνει για μια ακόμη φορά, ότι όταν υπηρετεί το θέατρο και την υποκριτική, το υπηρετεί με σεμνότητα. Πολύ σεμνή και διακριτικά δυναμική παρουσιά. Η Δήμητρα Ματσούκα υπήρχαν στιγμές που ήταν καλή, εικαστικά, αλλά δεν ήταν τόσο καλή σε όλα τα σημεία. Και μια επισήμανση, όταν μας την παρουσιάζουν ως δεσποσύνη και βάζει το πόδι σταυροπόδι, ακυρώνει τη σκηνη, όσο κι αν ήταν ατίθασο πνεύμα, δεν ταιριάζει καθόλου.

 

0112.jpg

Το μήλο έχει ιδιαίτερη σημασία στην ταινία είναι το σημαίνον και το σημαινόμενο. Ηταν ιδιαίτερα ευφυές σαν εύρημα. Επιπλέονένα θέμα είναι και η γλώσσα. Μιλούν αρκετά ελληνικά, αλλά δεν υπακούουν στους κανόνες. Ποιοί μιλούν ελληνικά με ποιούς, δεν υπακούουν, για παράδειγμα σε μια από τις τελευταίες σκηνές μιλούν τα δυο αδέλφια και δεν μιλούν ελληνικά ενώ στις προηγούμενες σκηνές συνέβαινε. Επίσης θα μου άρεσε να μιλούν ιταλικά στην Ιταλιά και ισπάνικά στην Ισπανία, το ξέρω ότι είναι ιδιατερα δύσκολο αλλά εμείς οι έλληνες με υπότιτλους θα την βλέπαμε ούτως ή άλλως, αν και είναι ελληνική ταινία.

greco10.jpgο αγαπημένος μου πίνακας!

Η μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου ήταν πολύ καλή και ιδιαίτερα στο τέλος της ταινίας, δεν επισκιάζει την ταινία την συνοδέυει αρμονικά. Η ταινία είναι βασισμένη στην μυθιστορηματική βιογραφία του Δημήτρη Σιατόπουλου. Το σενάριο είναι της βρετανίδας Τζάκι Παβλένκο και του Γιάννη Σμαραγδή.

Στην Αθήνα επίσης λειτουργεί και έκθεση με τίτλο «Στιγμές από την ταινία El Greco» στον Πολυχώρο του Συντάγματος. Στην έκθεση παρουσιάζονται κοστούμια και αντίγραφα των έργων του El Greco, που χρησιμοποιήθηκαν στα γυρίσματα (τα οποία έχουν επιμεληθεί οι ζωγράφοι Σάββας Γεωργιάδης, Νίκος Μόσχος και Στέλιος Πετρουλάκης), καθώς και αντικείμενα από την ταινία.

Τα παραπάνω σχόλια είναι η προσωπική μου γνώμη και δεν θέλω να σας επηρεάσω όυτε θετικά ούτε αρνητικά. Αλλωστε η δυσφήμιση είναι η καλύτερη διαφήμιση, απλά όταν πιστεύω κάτι, θα το πώ και έχω το θάρρος της γνώμης μου.

by Anna R.

18 Responses to “Δομίνικος Θεοτοκόπουλος…El Greco…”


  1. 1 Σεφ
    Οκτώβριος 19, 2007 στο 6:46 πμ

    Πλήρης, τεκμηριωμένη και «μερακλίδικη» cine-κριτική (έχεις κάποια σχέση με το χώρο; ). Το έργο δεν το έχω δει, αλλά αν μου δοθεί η ευκαιρία θα το δω.

  2. 2 ikd
    Οκτώβριος 19, 2007 στο 7:01 πμ

    τύφλα να’χει ο Μπακογιαννόπουλος. Σήμερα το πρωί στο ραδιόφωνο, άκουγα κριτικές όλο θάψιμο για την ταινία. Θα πάρω τον κτηνίατρο και θα πάμε να τη δούμε 🙂

    Ι.

  3. Οκτώβριος 19, 2007 στο 10:02 μμ

    ikd,
    Μαλλον Κουτσογιανόπουλος θα εννοούσες. Σκοπός δεν είναι το θάψιμο. Σκοπός είναι ο καθένας να πει τη γνώμη του. Δεν γίνεται για να πείσουμε κανέναν να πάει ή να μην πάει. Αλλά εσύ γιατί χρειάζεσαι κτηνίατρο να σε πάει στην ταινία;

  4. Οκτώβριος 19, 2007 στο 10:04 μμ

    Σεφ, ‘Εχω μια σχέση με το θέμα και αυτό δεν μας αφήνει και ελεύθερους πάντα να δούμε κάτι σαν απλοί θεατές, μπαίνει πάντα στην μέση το μάτι της δουλειάς. Να πας να την δεις και να μας πεις τις δικές σου εντυπώσεις.

  5. 5 emperistatomenos
    Οκτώβριος 19, 2007 στο 10:31 μμ

    Ενδιαφέρουσα κριτική. Θέλω να την δω την ταινία, αν μη τι άλλο για την πιο μεστό δραματικό ρόλο του Μουστάκα, όπως λένε…

  6. Οκτώβριος 20, 2007 στο 12:46 μμ

    Σε ευχαριστώ περιμένουμε τα δικά σου σχόλια!

  7. Οκτώβριος 21, 2007 στο 6:54 μμ

    Πολύ όμορφη ανάλυση έκανες στην ταινία Άννα μου. Πώς φαίνεται η καλλιτεχνική σου φύση. Δεν την έχω δει αλλά έχω ακούσει και διαβάσει ότι είναι από τις καλύτερες που έχει κάνει ο ελληνικός κινηματογράφος και εξαγώγιμες. Η αλήθεια είναι ότι τον Θεοτοκόπουλο τον «διεκδικούν» τρεις χώρες. Γιατί πρόσεσφερε και στις τρεις. Κυριως όμως ήταν πανανθρώπινος ο Ελ γκρέκο. Και οι πίνακες η κληρονομιά του. Θα την δώ κι εγώ μάλλον όταν έρθει στην περιοχή μου, ή μουσική του Vangali με αφήνει με κάποιες επιπλέον αγωνίες Φιλιά 🙂

  8. Οκτώβριος 21, 2007 στο 7:00 μμ

    Καλησπέρα Βασίλη,
    Οτι μπορούμε κάνουμε, απλά όταν παρακολουθήσω μια ταινία ή μια παράσταση και έχω τη δυνατότητα να μιλήσω για αυτή μέσω μιας εφημερίδας ή ενος μπλόγκ. Δεν χάνω ευκαιρία. Τα σχόλια αυτά τα έγραψα μόλις γύρισα από την προβολή. Τα όποια λαθάκια είναι δικαιολόγημένα πιστεύω.

  9. Οκτώβριος 21, 2007 στο 8:41 μμ

    ..ωραία η κριτική σου Αννα. Εμπεριστατωμένη και λεπτομερής..
    βέβαια βαριέμαι να βλέπω τέτοια έργα, οπότε χλωμό να δεις δική μου κριτική. 🙂

    Καλή βδομαδα! Να είσαι καλά!

  10. Οκτώβριος 21, 2007 στο 8:55 μμ

    Και καλά κάνεις και εμένα με το ζόρι με πήγαν αλλά εντάξει καλά ήταν τελικά! Γελάσαμε 🙂
    Καλό ξημέρωμα!

  11. Οκτώβριος 22, 2007 στο 10:37 πμ

    πολύ ωραία η κριτική σου!
    σίγουρα όταν την δω θα έχω γνώμη
    αλλά μου φαίνονται σωστές οι παρατηρήσεις σου!
    καλή βδομάδα

  12. Οκτώβριος 22, 2007 στο 2:17 μμ

    Καλή εβδομάδα και σε σένα! Και στα δίδυμάκια φιλιά! Να πας να την δεις και να μας πεις. Αξίζει στο ότι είναι ελληνική και περιγράφει την ζωή του Δομίνικου.

  13. Οκτώβριος 23, 2007 στο 12:47 μμ

    Απίθανη κριτική!
    Νομίζω ότι τέτοιες ταινίες πρέπει να τις βλέπουμε και ας υστερουν κάπως, φτάνει με τα χρόνια να βλέπουμε ολοένα και να βελτιώνονται οι ελληνικές παραγωγές.

  14. Οκτώβριος 23, 2007 στο 7:37 μμ

    philos

    Καλησπέρα:)
    Συμφωνώ απόλυτα!

  15. Οκτώβριος 25, 2007 στο 4:24 μμ

    Για μένα η ταινία ήταν απλώς ακριβή και πολύ κακή. Εφυγα εντελώς θυμωμένη

  16. Οκτώβριος 25, 2007 στο 8:27 μμ

    Ελένη συμφωνώ μαζί σου γι’ αυτό και έγραψα το ίδιο βράδυ που είδα την ταινία. Για να γράψω αυτά ακριβώς που πίστευα για την ταινία. Το θέμα είναι να παρακολουθείς μια ταινία και φεύγει φωτισμένος και όχι θυμωμένος.

  17. 17 Christina
    Οκτώβριος 28, 2007 στο 1:19 μμ

    Καλησπέρα και από εμένα! Θα έρθω και εγώ να συμφωνήσω με τις παρατηρήσεις σου Άννα σχετικά με το σκηνοθετικό-υποκριτικό κομμάτι της ταινίας. Παρόλα αυτά, πρόκειται κατά τη γνώμη μου για μια ταινία με βαθιά νοήματα που καθένας φυσικά τα ερμηνεύει ποικιλοτρόπως, ανάλογα με τα βιώματα και τις ανησυχίες του. Για εμένα η πιο δυνατή ατάκα της ταινίας είναι στο διάλογο Τιτσιάνο-Δομίνικου «Ποτέ μην τους τα δείχνεις όλα …δε θα στο συγχωρήσουν…». Μεγάλη αλήθεια με πολλές προεκτάσεις που επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά πως δυστυχώς, ο δρόμος της αλήθειας είναι πάντα μονόδρομος και μοναχικός …

  18. Οκτώβριος 29, 2007 στο 9:18 μμ

    Συμφωνώ μαζί σου Χριστίνα και εμένα μου άρεσε αυτή η ατάκα και μάλιστα οταν ακούγεται από το στόμα του Μουστάκα!
    Αμυνα είναι όμως, γιατί κι αν τους τα δείξεις όλα νομίζεις, ότι θα το καταλάβουν ή θα το πιστέψουν; 🙂


Σχολιάστε

Blog Stats

  • 143,028 hits
Οκτώβριος 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Νοέ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Σελίδες

Top Clicks

  • Κανένα

