10
Οκτ.
07

Καβάφης Λίγο μετά τις 12….

Δώδεκα και μισή.

Γρήγορα πέρασεν η ώρα
απ’ τες εννιά που άναψα την λάμπα,
και κάθισα εδώ.

Κάθομουν χωρίς να διαβάζω,
και χωρίς να μιλώ. Με ποιόνα να μιλήσω
κατάμονος μέσα στο σπίτι αυτό.

Το είδωλον του νέου σώματός μου,
απ’ τες εννιά που άναψα την λάμπα,
ήλθε και με ηύρε και με θύμισε
κλειστές κάμαρες αρωματισμένες,
και περασμένην ηδονή— τι τολμηρή ηδονή!

Κ’ επίσης μ’ έφερε στα μάτια εμπρός,
δρόμους που τώρα έγιναν αγνώριστοι,
κέντρα γεμάτα κίνησι που τέλεψαν,
και θέατρα και καφενεία που ήσαν μια φορά.

Το είδωλον του νέου σώματός μου
ήλθε και μ’ έφερε και τα λυπητερά·
πένθη της οικογένειας, χωρισμοί,
αισθήματα δικών μου, αισθήματα
των πεθαμένων τόσο λίγο εκτιμηθέντα.

Δώδεκα και μισή. Πώς πέρασεν η ώρα.
Δώδεκα και μισή. Πώς πέρασαν τα χρόνια.

 

Δημήτρης Καταλειφός

Υπήρξε καθηγητής μου την εποχή που γυριζόταν η ταινία.

Τον ευχαριστώ για αυτά που με δίδαξε τότε,

όσο κι αν μου φαίνονταν παράξενα, παράλογα, δύσκολα.

09.jpg

Επίσης μια καταπληκτική παράσταση αφιέρωμα στον Καβάφη και τη ζωή του

 είχα παρακολουθήσει στην Πάτρα, με πρωταγωνιστή τον Μηνά Χατζησάββα

 σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.

Την παράσταση συνόδευε η Ορχήστρα Νυκτών ενχόρδων της Πάτρας.

Πραγματικά μοναδική στιγμή, όπου το θέατρο ζει και πεθαίνει την ίδια στιγμή.

Καβάφης αγαπημένος…

2 Responses to “Καβάφης Λίγο μετά τις 12….”


  1. Οκτώβριος 11, 2007 στο 2:59 πμ

    Δεν έχω δει την ταινία, θα θελα να την δω… Από τα αγαπημένα μου:

    Τείχη

    Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ
    μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη.

    Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ.
    Αλλο δεν σκέπτομαι: τον νουν μου τρώγει αυτή η τύχη·

    διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον.
    Α όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω.

    Αλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον.
    Ανεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω.

    Κωνσταντίνος Π. Καβάφης (1896)

  2. Οκτώβριος 11, 2007 στο 7:59 πμ

    Καλή σου μέρα
    Αριστοφάνη, χαίρομαι που σου άρεσε αυτό που είδες και σου είπε κάτι καινούργιο!


Σχολιάστε

Blog Stats

  • 142,484 hits
Οκτώβριος 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Νοέ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Σελίδες

Top Clicks

  • Κανένα

