22
Σεπτ.
07

Μουσικό Σχολείο

Όταν η μουσική συναντά τη γνώση

Ένα σχολείο δέκα έξι ετών γεμάτο μουσική…..Επισκεφθήκαμε το σχολείο και γνωρίσαμε τους μαθητές της πρώτης γυμνασίου, και μας μίλησαν για το σχολείο τους. «Είναι διαφορετικό σχολείο γιατί έχει δική του βιβλιοθήκη», «Και στο διάλειμμα ακόμα ακούς μουσική», «Μοιάζει σαν κολέγιο», «Μας αρέσει που είμαστε λίγοι και είμαστε σαν αδέλφια, κάνουμε εκδρομές, συναυλίες, διασκεδάζουμε».Συναντήσαμε την κυρία Εύη Ντινοπούλου καθηγήτρια του σχολείου μας μίλησε για την ιστορία του.Είστε από τους πρώτους καθηγητές που στελέχωσαν το σχολείο στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του. Σήμερα 16 χρόνια μετά τι πιστεύετε ότι έχει αλλάξει;Το σχολείο έχει οργανωθεί καλύτερα, τα πρώτα χρόνια είχε ανάγκη να στηθεί, να υπάρξει. Σήμερα μετά από 16 χρόνια λειτουργίας υπάρχει μεγαλύτερη εμπειρία και αυτό φυσικά λειτουργεί θετικά. Στο μουσικό κομμάτι, έχει γίνει πιο οργανωμένη δουλειά με στόχο πιο άρτιες εκδηλώσεις. Η μορφή του σχολείου το επιβάλλει, άλλωστε να γίνονται εκδηλώσεις. Υπάρχουν μουσικά σύνολα, όπως το σύνολο παραδοσιακής μουσικής, η ορχήστρα έντεχνης μουσικής και η ευρωπαϊκή χορωδία. Βλέπω ότι από τη διάρκεια αυτών των χρόνων μια καλύτερη παρουσία του σχολείου στα εκπαιδευτικά πράγματα. Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισε τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του το σχολείο;Οι δυσκολίες ήταν σαφώς πολλές, αφού ήταν ένα σχολείο με ιδιαιτερότητες, χρειαζόμασταν καταρχήν όργανα. Επίσης το σχολείο ήταν πάρα πολύ μικρό με 14 Μαθητές και φιλοξενήθηκε προσωρινά σε αίθουσα του Πολυκλαδικού Σχολείου Καλαμάτας. Το Μουσικό Σχολείο ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 1993 και Σήμερα είναι πλήρες Γυμνάσιο και Λύκειο και έχει περίπου 100 Μαθητές. Το βασικό ήταν ότι τα παιδία που ήρθαν εδώ είχαν και έχουν κέφι και οι γονείς του μας εμπιστεύθηκαν τη μόρφωσή τους. Είχαμε ένα όραμα και συνεχίζουμε να το υπηρετούμε μέχρι και σήμερα. Ένα όραμα που ξεκίνησε ο πρώτος διευθυντής του σχολείου Αλέκος Μπουφέας και σήμερα το συνεχίζει ο Παναγιώτης Σικαλιάς. Το όραμα ενός σχολείου δημιουργικού, ανανεωτικού, χαρούμενου σχολείου. Να αποτελέσει το σχολείο έναν πολιτιστικό πυρήνα για την πόλη. Στόχος σας όλα αυτά τα χρόνια;Να μπορούν τα παιδιά να εκφράζονται ελεύθερα και δημιουργικά με τη μουσική. Πολλές φορές τα παιδιά μου λένε ότι ανυπομονούν να περάσει τ Σαββατοκύριακο για να ξανάρθουν στο σχολείο. Νιώθω δικαιωμένη από αυτή την προσπάθεια, να δώσω δηλαδή στα παιδιά τη χαρά της δημιουργίας. Να συνεχιστούν οι δεσμοί μεταξύ μας.Το σχολείο γραφεί ιστορία στην πόλη της Καλαμάτας;Ναι όντως το σχολείο γράφει μια ιστορία, όλα αυτά τα χρόνια και η ιστορία γράφεται από τα ίδια τα παιδιά. Μια ιστορία πλούσια σε εκδηλώσεις, και διακρίσεις σε μουσικούς διαγωνισμούς. Κάτι που σας έχει συγκινήσει από την επαφή σας με τα παιδιά;Κάτι πολύ συγκινητικό είναι όταν οι μαθητές του σχολείου μας, μαθητές που έχουν τελειώσει και αυτή τη στιγμή είναι φοιτητές ή είναι ενεργά μέλη της τοπικής κοινωνίας, ξαναέρχονται στο σχολείο συμμετέχουν σε σχήματα, ρωτούν πως πάει το σχολείο. Έχουμε κάτι που μας ενώνει και αυτό είναι η μουσική.Στο σχολείο γίνονται μαθήματα παραδοσιακής μουσικής κατά πόσο αυτό βοηθά τους μαθητές;Πράγματι στον τομέα της παράδοσης δίνεται ιδιαίτερη έμφαση. Τοποθετούνται γερές βάσεις. Δίνεται μια νέα διάσταση στον χώρο της παραδοσιακής μουσικής, γίνονται νέες εφαρμογές και την εξελίσσουν συνεχώς.Πως χαρακτηρίζετε τα παιδιά εδώ;Είναι περισσότερο εκδηλωτικά, πιο συναισθηματικά. Υπάρχει θετική ενέργεια. Είναι ένα νεανικό σχολείο, ανανεωτικό και πρωτοποριακό.Πως αντιμετωπίζει η τοπική κοινωνία το σχολείο; Το στηρίζει, το βοηθά να υπάρχει. Η αλήθεια είναι πως όχι όσο θα έπρεπε. Σε άλλες πόλεις έχει γίνει δεκτό από την κοινωνία με πολύ ενθουσιασμό. Σε πολλές πόλεις όπως η Λάρισα, οι Σέρρες, το Αγρίνιο υπάρχουν σχολεία που σφύζουν από παιδιά και οι φορείς βοηθούν τα σχολεία αυτά περισσότερο, να υλοποιούν εκδηλώσεις. Νιώθω ότι εδώ ο κόσμος είναι ανενημέρωτος. Ο αριθμός των μαθητών είναι μικρός. Το σχολείο προσφέρει δωρεάν μουσική παιδεία και πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει.Οι Μαθητές επιλέγουν μόνο την μουσική ως επάγγελμα ή ακολουθούν και άλλους κλάδους;Μην ξεχνάμε ότι το σχολείο λειτουργεί κανονικά μέχρι το μεσημέρι όπως ένα οποιοδήποτε άλλο σχολείο. Το απόγευμα γίνονται τα μουσικά μαθήματα. Όχι οι μαθητές αν γινόταν μια έρευνα για το τι επιλέγουν θα έλεγα ότι η πλειοψηφία διαλέγει άλλους τομείς και ασχολείται με τη μουσική ερασιτεχνικά. Βέβαια αυτό δεν είναι κακό γιατί η μουσική είναι αγάπη και όχι επάγγελμα. Αν μπορεί κανείς να τα συνδυάζει καλό είναι αλλά όχι υποχρεωτικό. Ακόμη στους Απόφοιτους των Μουσικών Σχολείων χορηγείται τίτλος μουσικής ειδικότητας, μετά από εξετάσεις, ισότιμος και αντίστοιχος αυτών που χορηγείται από τα αναγνωρισμένα από το Κράτος Μουσικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Το σχολείο κάθε χρόνο συμμετέχει σε εκδηλώσεις κατά πόσο αυτό βοηθά τους μαθητές;

Το σχολείο μας είναι από τα πρώτα με δισκογραφική ιστορία. Έχει εκδώσει σε Δίσκους Ακτίνα (CD) «‘Όσο οι άνθρωποι θα σκέπτονται την γη»,«Πρότασις Τερψίπνοος», «Θάλασσα S.O.S.». Και αυτό είναι καλό γιατί το σχολείο βγαίνει στην κοινωνία. Συνεργάζεται με τους φορείς, αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Ολοκληρώνει τα παιδιά και τα προετοιμάζει για τη ζωή. Οι εκδηλώσεις είναι πολλές το σχολείο συμμετέχει σε Διαγωνισμούς, σε εκδόσεις. Συμμετέχει στους Μαθητικούς Αγώνες Θεάτρου. Συμμετέχει σε όλους τους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Μουσικής. Συναυλίες σε Δημοτικά Σχολεία της Καλαμάτας, στο Διαβολίτσι στην Αρχαία Ιθώμη, στην Αρτεμισία και στην Πύλο. Πραγματοποιεί κοινές εκδηλώσεις με το Μουσικό Σχολείο του Βαρθολομιού και το Πειραματικό Σχολείο της Παλλήνης. «Μουσικές Κυριακές» Μια Κυριακή κάθε μήνα συναυλία στο σχολείο με συμμετοχή όλων των μαθητών. (Πρώτη δημοσίευση   Σεπτέμβριος 2005 Αννα Ρ.)

Advertisements

4 Responses to “Μουσικό Σχολείο”


  1. Σεπτεμβρίου 25, 2007 στο 9:10 πμ

    υπέροχη η συνέντευξη και η παρουσίαση!
    τέτοια σχολεία πρότυπα επρεπε το κράτος να τα απλώνει παντού!

  2. 2 Anna
    Σεπτεμβρίου 26, 2007 στο 6:06 πμ

    Μακάρι να συνεχίσει να υπάρχει, το προβλημα σε τέτοιου είδους σχολεία είναι ότι αργούν πολύ να στείλουν τις ειδικότητες, μουσικούς κυρίως και είναι ειρωνία. Γιατί για ποιό λογο ένα παιδί να το επιλέξει αφού δεν θα έχει καθηγητές μουσικής μέχρι και τον Νοέμβρη πολλές φορές. Τα παιδιά ευτυχώς είναι συνειδητοποιημένα και παράγουν πραγματικά αξιόλογο έργο υπο τις παρούσες συνθήκες.

  3. 3 ΜΑΡΙΑ
    Απρίλιος 10, 2008 στο 9:27 μμ

    ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΚΑΛΙΑΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΠΟΛΗ. ΤΟ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΟΙΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ…ΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΠΟΥ ΞΕΧΕΙΛΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΕΛΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ. ΑΥΤΟ ΠΡΑΓΑΜΤΙΚΑ ΣΕ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΣΕ ΟΛΗ ΣΟΥ ΤΗ ΖΩΗ..

  4. Απρίλιος 10, 2008 στο 9:44 μμ

    Συμφωνώ μαζί σου Μαρία! Είναι ένα σχολείο που η διαφορετικότητα δεν είναι ελλάτωμα, αλλά χάρισμα. Είσαι ακόμα μαθήτρια του μουσικου;


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Blog Stats

  • 143,461 hits
Σεπτεμβρίου 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Αυγ.   Οκτ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Σελίδες


Αρέσει σε %d bloggers: