θεατρικό παιχνίδι!

p1140612.jpg Είναι το Θέατρο αναγκαίο στην μάθηση των παιδιών….. 

Κάθε γεγονός ης ζωής μας, κάθε συναίσθημα, κάθε φαντασία, μπορούμε να το κάνουμε θέατρο. Από την στιγμή λοιπόν που κάποιος με ευχαρίστηση εκφράζεται είτε με την κίνηση είτε με το λόγο, είτε και με τα δυο, η δραστηριότητα αυτή είναι παιχνίδι θεατρικό.

Συχνά στις μέρες μας γίνεται λόγος για το θέατρο στα σχολεία, το θεατρικό παιχνίδι, την θεατρική αγωγή. Μοιάζει σαν να λέμε κυκλοφοριακή αγωγή. Εύλογα θα ρωτούσε κάποιος, δηλαδή τα παιδιά διδάσκονται πως να συναναστρέφονται;Αν το θέατρο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας, τότε όταν το μεταφέρουμε σε ένα παιδί σαν γνώση μέσα από το παιχνίδι, τότε του προσφέρουμε τον κόσμο ολόκληρο.Στο θεατρικό παιχνίδι δεν υπάρχει προκαθορισμένο θεατρικό έργο, όπως στο θέατρο. Στο θεατρικό παιχνίδι δίνουμε στα παιδιά ευκαιρίες να εκφραστούν δημιουργικά, να πουν τις ιδέες τους, να εφεύρουν μια ιστορία, να δημιουργήσουν ένα παραμύθι. Να συζητήσουν, ν’ αποφασίσουν, να δώσουν διάφορες λύσεις στην ιστορία τους η οποία έχει την ευελιξία να διαμορφώνεται συνεχώς. Δεν υπάρχουν περιορισμοί και αυτή είναι η σημαντική διαφορά που το διακρίνει σε σύγκριση με το θέατρο. Είναι θα λέγαμε ένα παιχνίδι ύπαρξης και ελεύθερης έκφρασης, γιατί τα παιδιά υποδύονται τους εαυτούς τους, ενώ στο θέατρο οι ηθοποιοί υποδύονται έναν ξένο προς αυτούς ρόλο. Για τα παιδιά το θεατρικό παιχνίδι είναι η ψυχαγωγία τους, για τους ηθοποιούς όμως το θέατρο είναι μια επαγγελματική πράξη. Σκοπός του θεατρικού παιχνιδιού είναι να βοηθήσει τα παιδιά να οργανώσουν δημιουργικά και να εξωτερικεύσουν με πληρότητα τις προσωπικές τους εμπειρίες, ιδέες και συναισθήματα σε ποικίλες εκφραστικές μορφές και να αναπτύξουν προοδευτικά την απαραίτητη ευαισθησία απέναντι στα καλλιτεχνικά δημιουργήματα όπως και σε κάθε εκδήλωση του ωραίου στη φύση και τη ζωή. Είναι η ανάγκη να δωθεί στο παιδί και τον έφηβο η δυνατότητα να πειραματιστεί, να απελευθερώσει το σώμα του, να χαρεί, να παίξει και παράλληλα να αποκομίσει γνώσεις και εμπειρίες. Να εκφράσουν ελεύθερα και αβίαστα τον ψυχικό τους κόσμο και την προσωπική τους γνώμη.Στο θεατρικό παιχνίδι τα παιδιά εκφράζονται με το σώμα, αυτοσχεδιάζουν ελεύθερα, εκμεταλλεύονται το τυχαίο, συνδέουν αυτή τη δραστηριότητά τους με τις εικαστικές τέχνες, με τη μουσική, με τη ρυθμική και το χορό, εκφράζουν ελεύθερα τα καθημερινά προσωπικά τους βιώματα ή επινοούν φανταστικά θέματα. Είναι θα λέγαμε μια σύνθεση των επιμέρους καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.Το θεατρικό παιχνίδι λειτουργεί σαν μια μικρή κοινωνική ομάδα, μια δημοκρατικά οργανωμένη ομάδα με κανόνες, οι οποίοι όταν τηρούνται απ’ όλους τους παίκτες της, δημιουργεί ένα κλίμα αλληλεγγύης, φιλίας, συντροφικότητας και κοινωνικότητας.Το θεατρικό παιχνίδι προσφέρει στο παιδί την ευκαιρία να εξερευνήσει, να πειραματιστεί, να εκφραστεί αυθόρμητα, ώστε να οδηγηθεί ομαλά στο στόχο του θεατρικού παιχνιδιού που δεν είναι άλλο από την απόκτηση μιας ολόπλευρα αναπτυγμένης προσωπικότητας, με ανεξάρτητη σκέψη και με δημιουργική φαντασία, ως μέλος του κοινωνικού συνόλου (ομάδα).Με το θεατρικό παιχνίδι το παιδί μπορεί να αποδεσμεύσει τις δημιουργικές του ικανότητες, να απελευθερώσει τη φαντασία του, έτσι οδηγείται στη αβίαστη επικοινωνία και στην καλλιέργεια των ανθρωπίνων σχέσεων. Ιδιαίτερα στο νηπιαγωγείο, όπου τα παιδιά, εξαιτίας του περιορισμένου λεξιλογίου, δεν μπορούν να εκφράσουν με το λόγο τις ψυχικές τους, ευχάριστες ή δυσάρεστες, καταστάσεις. Δίνει στο παιδί δυνατότητες να ικανοποιήσει βιολογικές ανάγκες για κίνηση και δράση. Παίζοντας μέσα στην ομάδα βιώνει με τον καλύτερο τρόπο την παιδική του ηλικία. Αλλά παράλληλα υπακούει με προθυμία στους κανόνες του παιχνιδιού και της ομάδας. Μέσα από το παιχνίδι συνειδητοποιεί την έννοια της δικαιοσύνης, της  ισότητας, της συνεργασίας, ανακαλύπτει για πρώτη φορά την έννοια της αυτογνωσίας. 

theatropaixnidia1.jpgΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ. Για το θέατρο συνήθως χρειάζεται ένας χώρος(αίθουσα του θεάτρου), ενώ για το θεατρικό παιχνίδι χρειάζεται κυρίως μια ομάδα ανθρώπων που θέλουν να εκφραστούν, μπορεί κανείς να παίξει όπου θέλει. Το θεατρικό παιχνίδι δεν έχει σκηνοθέτη, το ρόλο αυτό τον παίζει ο εμψυχωτής- συντονιστής. Στο θεατρικό παιχνίδι δεν κάνουμε πρόβες όπως στο θέατρο, ούτε αποστηθίζουμε ρόλους. Ο αυτοσχεδιασμός είναι το αποτέλεσμα της λειτουργικής φαντασίας της ομάδας. Ο αυτοσχεδιασμός είναι το κείμενο και σκηνικά το ίδιο το σώμα και το μυαλό μας. Σκηνικά δεν υπάρχουν, ένα απλό πανί ή οποιοδήποτε αντικείμενο, μπορεί να είναι το κοστούμι ή το σκηνικό στο θεατρικό παιχνίδι.Βοηθά τα παιδιά και τους νέους αλλά και μεγαλύτερους ανθρώπους (στην τελευταία βέβαια περίπτωση ονομάζεται ψυχόδραμα). Να συνειδητοποιήσουν τη σύνδεση όλων των επιμέρους καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων του σχολείου, καθώς και τη σύνδεση του σχολείου με το ευρύτερο κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Να βελτιώσουν την ψυχοκινητική τους έκφραση και να δραστηριοποιηθούν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό. Να ανακαλύψουν νέες δημιουργικές δυνατότητες και τρόπους επικοινωνίας. Να εξοικειωθούν με την τέχνη του θεάτρου. Να αποκτήσουν θεατρική παιδεία. Να αναπτύξουν διάφορες δεξιότητες όπως η χρήση του σώματος και της φωνής. Να αντιληφθούν θεατρικές έννοιες ή ακόμα και να τις ανακαλύψουν. Να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στο θέατρο. Να αποκτήσουν γνώσεις για την ιστορία του θεάτρου, παίζοντας. Το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι κάτι βαρετό, άρα βοηθά στο να διασκεδάζουν τα παιδιά.Με το θεατρικό παιχνίδι γινόμαστε ικανοί να καταλήξουμε σε κάποιο «δρώμενο» με βάση το παιχνίδι, την έκφραση, την ελεύθερη δημιουργία. Να εκφράσουμε ελεύθερα τα συναισθήματά μας και τα προβλήματα, που μπορεί να μη μπορούμε να τα εκφράσουμε. Να ξεπεράσουμε προβλήματα προσαρμογής και επικοινωνίας.

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ.

Το θεατρικό παιχνίδι εξελίσσεται σε 3-4 φάσεις.

Α. Η φάση της απελευθέρωσης: Σε αυτή προσπαθούμε με διάφορα παιχνίδια, κινητικές ασκήσεις, σωματική έκφραση, να καταφέρουμε τα παιδιά αλλά και τους νέους να αισθανθούν και πάλι παιδιά και ελεύθεροι να κάνουν πράγματα που στην καθημερινή τους ζωή θα ήταν αστεία και γελοία αλλά εδώ είναι μέρος του παιχνιδιού. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η εξοικείωση μεταξύ των μελών της ομάδας, η επικοινωνία, έτσι αποδεσμεύονται από τις συστολές και τις επιφυλακτικότητας. Στο σημείο αυτό αρχίζει η δεύτερη φάση.

Β. Η φάση της αναπαραγωγής:Συζητάμε θέματα και ιδέες ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο της ομάδας, προσπαθούμε αυτά τα θέματα και τις ιδέες να τα συγκλίνουμε σε έναν άξονα, ένα θέμα, μια κατεύθυνση. Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες για να δουλέψουν το θέμα. Τότε τα μέλη της ομάδας αυτοσχεδιάζουν, παίζουν για τον εαυτό τους. Διαλέγουν τους ρόλους που θέλουν, μπαίνουν σε ομάδες ρόλων αρχίζει η μεταμφίεση στο συγκεκριμένο πρόσωπο. Θα ψάξουν στα διάφορα αντικείμενα που θα βρουν στο χώρο και θα στήσουν την παράστασή τους. Φυσικά τα αντικείμενα δεν είναι άλλα από μια καρέκλα για παράδειγμα, η ομάδα ονομάζει την καρέκλα, ως σπίτι και αυτό είναι, δεν χρειάζεται τίποτα άλλο. Οι θεατές που πάντα είναι τα μέλη των υπόλοιπων ομάδων, το δέχονται σαν δεδομένο και η παράσταση αρχίζει.

Γ. Η φάση της εκτέλεσης.Η φάση αυτή είναι μια καθαρά δημιουργική φάση, δηλαδή, θεατρική. Τα παιδιά με βασικά εργαλεία έκφρασης το σώμα και την κίνηση, τον λόγο και την εικόνα, φτάνουν μόνα τους σε μια σύνθεση παίζουν τα θέματα που έχουν ήδη αυτοσχεδιάσει.

Δ. Η φάση της ανάλυσης. Η ομάδα μετά την παράσταση ακολουθεί συζήτηση. Τα παιδιά συζητάνε τα όσα είδαν ή συζητάνε τα όσα είδαν και όσες απορίες τους δημιουργήθηκαν. Το πιο σημαντικό είναι ότι λένε τη γνώμη τους για τα θέματα που τους απασχόλησαν και αυτοσχεδίασαν πάνω σε αυτά. Αν θέλουν βρίσκουν ένα άλλο τέλος στον αυτοσχεδιασμό τους και ξαναρχίζουν το παιχνίδι. Βέβαια το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι μόνο ψυχαγωγία, αποτελεί το μέσο για την ενεργοποίηση του παιδιού, στην απελευθέρωση της φαντασίας του, στην καλλιέργεια της ψυχής του, την εξοικείωση του με το θέατρο, που είναι τέχνη σύνθετη παιδευτική και βαθύτατα κοινωνική.Υλικά που χρειάζονται για το θεατρικό παιχνίδι:Στην συνέχεια θα περιγράψουμε τα υλικά που είναι απαραίτητα για την επίτευξη του σκοπού μας. Για το θέατρο συνήθως χρειάζεται ένας χώρος ( αίθουσα του θεάτρου), ενώ για το θεατρικό παιχνίδι χρειάζεται κυρίως μια ομάδα ανθρώπων που θέλουν να εκφραστούν, μπορεί κανείς να παίξει όπου θέλει. Το θεατρικό παιχνίδι δεν έχει σκηνοθέτη, το ρόλο αυτό τον παίζει ο εμψυχωτής- συντονιστής. Στο θεατρικό παιχνίδι δεν κάνουμε πρόβες όπως στο θέατρο, ούτε αποστηθίζουμε ρόλους. Ο αυτοσχεδιασμός είναι το αποτέλεσμα της λειτουργικής φαντασίας της ομάδας. Ο αυτοσχεδιασμός είναι το κείμενο και σκηνικά το ίδιο το σώμα και το μυαλό μας. Σκηνικά δεν υπάρχουν, ένα απλό πανί ή οποιοδήποτε αντικείμενο, μπορεί να είναι το κοστούμι ή το σκηνικό στο θεατρικό παιχνίδι. 

By Anna R.

58 σκέψεις σχετικά με το “θεατρικό παιχνίδι!”

  1. Είμαι πολύ χαρούμενος που ανακάλυψα αυτόν το χώρο, ασχολούμαι φανατικά με το θέμα και είμαι ανοιχτός για κάθε μελλοντική συνεργασία.

  2. Sou grafw me aformi to akrws endiaferon arthro pou molis diavasa.
    Didaska theatriko paixnidi se megalilera paidia (15-18) se syndiasmo me epagelmatiko prosanatolismo i se syndiasmo me alles texnes (video, skinografia klp) sto londino.
    Molis epestrepsa stin ellada kai psaxnw na dw pou tha borousa na didaxw. Gnwrizeis kapoio meros opou tha borousa na apeythinthw? Dystyxws stin ellada einai poly diskolo na xekiniseis kati kainourio kai oti perilamvanei tis texnes adimetwpizetai me kaxipopsia.

    Se eyxaristw poly,
    Natassa

  3. natassa
    Καταρχήν σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Το θέατρο το υπηρετώ και το αγαπώ. Είναι όντως πολύ δύσκολο να δουλέψεις με αυτό αλλά όχι ακατόρθωτο. Αν θέλεις πες μου περισσότερα για το που σε ενδιαφέρει να μείνεις και θα σκετούμε κάτι. Και μια συνεργασία θα μου άρεσε πολύ. Φιλιά και μην απελπίζεσαι, να χαμογελάς με τους καχύποπτους.

  4. Καλησπέρα,

    ψάχνουμε για συντονιστή εξωσχολικής δραστηριότητας θεατρικού παιχνιδιού στο δημοτικό μας σχολείο (Δροσιά Αττικής). Αν κάποιος ενδιαφέρεται, ας επικοινωνήσει μαζί μας στο

    sgk.dim.drosia@gmail.com

    Ευχαρσιτούμε

    1. Εχω σπουδασει στη σχολη του Λακη Κουρετζη και λειτουργω το θεατρικο παιχνιδι απο το 1996. Εαν ενδιαφερεστε μπορω να σας αποστειλω το βιογραφικο μου.Ευχαριστω.

  5. maria beg
    Μαρία μου δεν μου είπες σε ποιά πόλη σε ενδιαφέρει να παρακολουθήσεις σεμινάρια. Αλλά στις περισσότερες πόλεις γίνονται. Θέλει λίγο ψάξιμο. Αν θέλεις πες μου και ίσως να μπορέσω να σε βοηθήσω. Καλημέρα!

  6. Γεια σας!
    Μένω Σαν Φρανσισκο στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ και διδάσκω σε ένα Ελληνικό σχολείο. Δεν είμαι δασκάλα αλλά λόγω έλλειψης είμαι κι εγώ στην ομάδα. Μου αρέσει παρόλαυτα πολύ και θέλω να το συνεχίσω. Μια ιδέα που είχαμε εδώ στο σχολείο ήταν να δημιουργήσουμε μια «τάξη» εκτός σχολείου, σε κάποιο δήμο, 10 συναντήσεων, από μια ώρα η κάθε συνάντηση όπου θα διδάξουμε τους μύθους του Αισώπου με παιχνίδι και θέατρο. Η γλώσσα θα είναι κυρίως αγγλικά αλλά θα χρησιμοποιούμε και Ελληνικά, ειδικά αν έχουμε αρκετά ελληνάκια στην τάξη. Μου αρέσει τρομερά η ιδέα αλλά δεν ξέρω από που να αρχίσω, πως να οργανώσω το όλο πρόγραμμά, τί θα χρειαστούμε, πως θα γεμίσω την ώρα. Μήπως έχετε καμμιά ιδέα? Κάποιο βιβλίο, κάποια ιστοσελίδα? Σας ευχαριστώ πολύ, Μαρία

  7. Καλώς μας ήρθες Μαρία! Δεν είναι τίποτα δύσκολο, χρειάζεται φαντασία και τα παιδιά θα σε βοηθήσουν από μόνα τους. Φαντάζομαι τους μύθους θα τους έχεις στα χέρια σου. Κι αν ακόμα δεν τους έχεις, μπορείς να κάνεις αναζήτηση στο google και θα σου βγάλει αρκετους. Δεν είναι μαζεμένοι κάπου αλλά υπάρχουν πολλές αναφορές. Δεν είναι απαραίτητο να εξηγεις στα παιδιά ή να τα ρωτάς τι κατάλαβαν όταν θα διαβάζετε τους μύθους. Θα σου πρότεινα να τους διαβάζεις εσύ ή αν είναι διάλογος δυο παιδιά. Και μετά να δραματοποιείτε το περιεχόμενό τους. Είτε με παντομίμα, είτε με λόγο και κίνηση. Συνήθως τα παιδιά είναι αυτά που σε καθοδηγούν. Μπορείτε να ανεβάσετε ακόμα και παράσταση στο τέλος των συναντήσεων. Είναι αστείες ιστορίες που έχουν αμεσότητα. Τώρα για το πως θα αρχίσεις δεν έχεις παρά να τους ζητήσεις να κάνουν παντομίμα ένα ζωάκι από τους μύθους του αισώπου. Αν θέλεις παιχνίδάκια γενικότερα μπορούμε να επικοινωνούμε. Είναι ωραία εμπειρία και θα το χαρείς πραγματικά. Καλή αρχή και ότι άλλο χρειαστείς εδώ είμαστε.

  8. Γειά σας,

    Θα διδάξω για πρωτη φορά θεατρικό παιχνίδι και δεν ξέρω από που να αρχίσω. Μερικές εισηγήσεις σας παρακαλώ!!!

  9. Γειά σου Νάνσυ, καταρχήν σε ποιά ηλικία απευθύνεσαι και ποιός είναι ο σκοπός σου. Θέλω να πω, θα είσαι σε σχολείο, θα ετοιμασετε κάποια παράσταση, θα διδάξεις σε ενήλικες…
    Υπάρχουν πολλά βιβλία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και μπορώ να σου προτείνω αν θέλεις.
    Καλή σου μέρα!

    1. Γεια σου Αννα.Είμαι καθηγήτρια σε λύκειο καιήθελα και εγώ με τη σειρά μου να ρωτήσω αν μπορείς να μου υποδείξεις βιβλία για θεατρικό παιχνίδι για παιδιά λυκείου (15-17) καθώς είμαι νεοφώτιστη στο είδος!
      Σε ευχαριστώ πολύ!

  10. μαρινα
    Καλημέρα!
    Η αλήθεια είναι ότι είναι λίγο μικρή, έχει να κάνει με τα υπόλοιπα παιδιά, πόσο η μικρή είναι συνεργάσιμη και από τον εμψυχωτή. Εγώ προσωπικά δεν έχω δουλεψει σε τόσο μικρές ηλικίες γιατί δεν έτυχε, το θεατρικό παιχνίδι δεν έχει ηλικίες και εσύ μπορεις να διδαχθείς θεατρικό παιχνίδι και να σου αρέσει πάρα πολύ,πίστεψέ με.
    Μου θύμησες τώρα χρόνια πριν. Εκανα θεατροπαιχνίδια και ηρθε μια μικρούλα να κάνει μαθημα μαζί μου. Ο αδελφούλης της ήταν 3 χρονών καθε φορά κοιτούσε πίσω από την κουρτίνα, (είμασταν σε θέατρο, η φωτογραφία είναι από την αίθουσα εκείνη), μια μέρα είπα στην μητέρα να τον αφήσει. Απο τότε δεν το συζητούσε καθόταν πάντα. Του είχαμε βγάλει και ψευδόνημο, το σοκολατάκι, από κάποιον αυτοσχεδιασμό μάλλον. Μια χαρά τα πήγαμε ήταν πολύ ωραία εμπειρία. Βέβαια δεν θυμάμαι τώρα πια το όνομά του, το σοκολατάκι όμως το θυμάμαι.
    θα σου πρότεινα να την αφήσεις να συμμετέχει.
    φιλιά

  11. Γεια σου και απο μενα!το αρθρο σου ειναι εκπληκτικό και πραγματικά με έκανες να νιωσω λίγο καλύτερα γιατί έχω πολύ ανχος!θα διδάξω θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά από 5 έως 10 σε δήμο και δεν ξέρω από που να ξεκινήσω!μήπως μπορείς να μου πεις πως ώστε να τουσ αρέσει και να περάσουν ολοι καλα;;σε υπερ ευχαριστω!

  12. Εφη
    Μην με ευχαριστείς γιατί δεν έκανα τίποτα. Απλά μοιράζομαι τις σκέψεις μου. Το ιδιο θα κάνεις και εσύ μετά από αυτήν την εμπειρία. Υπάρχουν πολλά βιβλία που μπορούν να σε βοηθήσουν. «Τα θεατροπαιχνίδια» είναι ένας πολύ χρήσιμος οδηγός. Φιλιά και καλή αρχή. Οταν ξεκινήσεις θα περιμένω εντυπώσεις 😉

  13. kalhspera !molis arxisa na ergazomai se psyxiatrikh klinikh kapoies wres th vdomada,kanontas stous endiaferomenous as8eneis 8eatriko paixnidi.eimai 8eatrologos,gnwrizw diafores drasthriothtes 8eatrikou paixnidiou kai 8a h8ela apo esas kapoies odhgies gia epipleon drasthriothtes oi opoies na apeu8unonontai se enhlikous,isws kai kapoio boh8htiko vivlio 8eatrikou paixnidiou me anafores se klinikes periptwseis.Sas eyxaristw ek twn proterwn,anamenw me agwnia thn apanthsh sas!

  14. anna 8
    Καλησπέρα!
    Πολύ ενδιαφέρον και ιδιαίτερο. Από την εμπειρία μου, θα σου έλεγα ότι ξεκίνα και αυτό από μόνο του θα σε οδηγεί. Μπορείς να τους εντάξεις μέσα στις δραστηριότητες και παραμύθια τα οποία θα δραματοποιείτε, ή να κατασκευάσετε ένα κουκλοθέατρο και μέσω αυτού να φτιάχνετε μικρές ιστοριές. Πολύ ωραίο θα ήταν να γράψετε κάτι όλοι μαζί. Είναι ιδιαίτεροι ανθρωποι και θα δεις ότι θα αγαπήσεις ακόμη περισσότερο την θεατρολογία. Εχω δουλέψει με αμέα και είχα και εγώ το ανχος που έχεις και εσύ τώρα, αλλά είναι από τις συνεργασίες που αγαπώ. Συνεχίζω ακόμα και σήμερα. Είμαστε πλεον φίλοι, τους λείπω και μου λείπουν. Ανεβάζουμε και παραστασούλες και είναι πάντα μοναδικές. Βιβλιά υπάρχουν πολλά, ένα που χρησιμοποιώ είναι τα θεατροπαιχνίδια, νομίζω ότι είναι κατάλληλο. Περιμένω εντυπώσεις. Και ότι αλλο χρειάζεσαι εδω είμαστε.

  15. Καλησπερα!ειμαι φοιτητρια κοινωνικη λειτουργος και κανω την πρακτικη ασκηση- εποπτεια σε ενα δημοτικο σχολειο. εχω αναλαβει παιδια Δ’ δημοτικου και στοχος της ομαδας ειναι να αναπτυξουν τις δεξιοτητες τους, την επικοινωνια και συνεργασια τους και εγω θα προτιμουσα να γινουν αυτα και η εκμαθηση μεσω παιχνιδιου. Βρισκω το θεατρικο παιχνιδι πολυ ενδιαφερον μεσο για να πραγματοποιηθει!δεν ξερω αν ειμαι το καταλληλο ατομο για να συντονισει κατι τετοιο, καθως δεν ειμαι γνωστης . Παντως αν μπορω να το κανω θα ηθελα πολυ να μου προτεινεις καποιες δραστηριοτητες η καποια θεματα.

    ευχαριστω πολυ!

  16. @ susana
    Καλησπέρα! Καλή Αρχή. Δεν χρειάζεται να έχεις αγχος…. Μπόρεις πράγματι να συνδιάσεις το θεατρικό παιχνίδι σε αυτό. Παραπάνω στις απαντήσεις μου στους φίλους και τις φίλες που ρωτούν, απαντώ ότι ναι υπάρχουν πολλά βιβλία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Τα θεατροπαιχνίδια μπορούν να σε βοηθήσουν. Το θέμα είναι να αφεθείς και εσυ ελεύθερη σε αυτό το ταξίδι και να δημιουργήσεις μια ομάδα μαζί με τα παιδιά.
    Καθε φορά το λέω και κάθε φορά αμελώ. Θα αναρτήσω μια βιβλιογραφία που θα μπορείς να ανατρέχεις. Αν βρώ χρόνο θα αναρτήσω και κάποια θεατρικά παιχνίδια. Καλή αρχή και θα τα λέμε.
    Περιμένω εντυπώσεις.

  17. Καλησπέρα, χαίρομαι που σας ανακάλυψα διδάσκω θεατρικό παιχνίδι εδώ και δύο χρόνια.
    Δίνω στα παιδιά ερεθίσματα μέσα απο την αφήγηση φανταστικών ιστοριών,καιπαραμυθιών. Τους δίχνω εικόνες συνήθως τρισδιάστασες(εντυπωσιάζονται περισσότερο). και δημιουργούμε την δική μας ιστορία. Πράγματι είναι ένα ταξίδι φανταστικό με διαφορετικό λιμάνι κάθε φορά, αλλά πολύ ενθουσιόδες πλήρωμα.

  18. @ eleni
    Καλώς μας ήρθες! Ωραίο αυτό που είπες… ένα φανταστικό ταξίδι με διαφορετικό λιμάνι κάθε φορά με ενθουσιώδες πλήρωμα. Χαίρομαι είσαι τυχερή. Συνέχισε!

  19. geia sas!!! vlepw uparx0un arketa at0ma p asx0l0untai me t0 9eatr0!!! eimai 14 xr0nwn kai 9elw p0lu na summetasxw se mia parastash st0 9eatr0 h se kapoia seira h tainia…. gnwrizw vevaia 0ti aut0 einai polu dusk0l0 af0u menw kai sthn sparth!! 9a h9ela 0mws na m peite an 3erete an uparx0un kapoies 0ntisi0n…

  20. nicky
    Καλησπέρα! Είναι πολύ όμορφο να θέλεις να ασχοληθείς με το θέατρο. Πριν δυο χρόνια ήμουν στην κριτική επιτροπή στους μαθητικούς αγώνες θεάτρου και δώσαμε βραβείο στο γυμνάσιο των μολάων καθώς και σε κάποιο γυμνάσιο από τη Σπάρτη, είχε να κάνει με το μότσαρτ. Οπότε μπορείς να ψάξεις να τους βρείς και κάτι μπορεί να γίνει. Προς το παρόν να κοιτάς το σχολείο σου και πολύ καλές σπουδές μπορείς να κάνεις στο θεατρικών σπουδών. Είναι η καλύτερη αρχή για να γίνεις ηθοποιός μετά από αυτό!!!! Δεν ξέρω αν σε βοηθησα αλλά χαίρομαι που σου αρέσει ο χώρος αυτός μπράβο σου. Ακόμα κι αν συναντήσεις εμπόδια να προσπαθήσεις:)
    Φιλιά

  21. Γειά σας..για πρώτη φορά θα κάνω θεατρικό παιχνίδι σε άτομα τρίτης ηλικίας.Το θεωρώ πολύ ενδαιφέρον, αλλά μέχρι τώρα δούλευα μόνο με παιδιά και έτσι έχω έλλειψη από ασκήσεις που να απευθύνονται σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας..Μήπως έχεται να μου προτείνετε κάποιες σελίδες στο διαδίκτυο ή κάποια βιβλία που θα βοηθούσαν..

    1. Γεια μαρία. δεν έχω κάτι στο διαδύκτιο να σου προτείνω όμως προτείνω να ξεκινήσεις μέσα απ τις ιστορίες τους. φαντάσου ότι έχουν πίσω τους μια γεμάτη ζωή. αυτό και μόνο αποτελεί μια ανεξάντλητη πηγή.

  22. χαιρεται κ συγχαρητηρια!ξεκινησα μαθηματα εκφρασης-εκθεσης σε μαθητρια 2ας γυμνασιου που εχει προβληματα εκφρασης και θα θελα να χρησιμοποιησω το θεατρικο παιχνιδι, τι μου προτεινετε?υπαρχουν παιχνιδια με λεξεις?ευχαριστω

  23. Μαρία
    Είναι πολύ όμορφο αυτό που ξεκινάς, αλλά δεν χρειάζεται κάτι διαφορετικό για τις μεγαλύτερες ηλικίες… μόνο φαντασία.
    Βιβλία υπάρχουν πάρα πολλά, αλλά να θυμάσαι, δεν είναι μάθημα και δεν έχεις μαθητές από κάτω. Είναι δράση και συνδράση και διαδράση. Συνεπώς χρειάζεται προετοιμασια απο το σπίτι και πολύ φαντασία και καλή διάθεση όταν διδάσκεις.
    Καλή αρχή.

  24. ΙΩΑΝΝΑ ΜΗΤΣΑΚΟΥ
    Γεια σου Ιωάννα αλλά μηπως έχει μπερδευτεί λιγάκι. Δεν είσαι σε φόρουμ… ένα μπλόγκ είμαι το κακόμοιρο και μπορώ να δίνω απαντήσεις και μόνη μου. Αν θέλεις φτιάξε κάτι ανάλογο ή τουλάχιστον ρώτησε πριν απαντήσεις εκ μέρους μου.
    Καλώς ήρθες.

  25. αλικη
    Γειά σου Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων… πράγματι υπάρχουν πολλά που μπορείς να κάνεις… για παράδειγμα κάνε παντομίμα λέξεις από διάφορα γράμματα, δώσε τις λέξεις σε εικόνες και ζήτα να τις περιγράψει με λέξεις, μπορείς να παίξεις το παιχνίδι της συνέντευξης και να κάνεις ερωτήσεις ή να δέχεσαι ερωτήσεις. Επίσης μπορεις να κάνεις το φανταστικό τηλεφώνημα… παίρνεις τηλέφωνο ή δέχεσαι τηλεφώνημα… σκέψου υπάρχουν πάρα πολλά να κάνεις. Φαντασία χρειάζεσαι όπως είπα και πριν… φιλια

  26. καλησπερα και ομορφες μερες να περασουμε…ξεκιναω απο την αλλη βδομαδα μαθηματα ελληνικων σε μεταναστες και θα θελα να χρησιμοποιησω θεατρικο παιχνιδι,τι μου προτεινετε?σας ευχαριστω και συγχαρητηρια για το τοσο ενδιαφερον μπλογκ

  27. @ αλικη
    Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις. Το σημαντικό εδώ είναι να κάνει δραματοποίηση του μαθήματος. Με αυτόν τον τρόπο θα αντιλαμβάνονται καλύτερα αυτά που μαθαίνουν. Καλή αρχή και ότι χρειάστείς εδώ είμαστε. φιλιά

  28. Γεια σας διδασκω θεατρικο παιχνιδι κ αντιμετωπιζω προβλημα.μοιραζομαι την αιθουσα με το τμημα του πηλου. Μας χωριζει μια κουρτινα αλλα αυτο ειναι πιο δελεαστικο για τα παιδια να δουν τι κρυβεται απο πισω της.Πως μπορω να ενταξω στο παιχνιδι αυτο που γινεται πισω απο την κουρτινα; χωρις να ενοχλω την ομαδα του πηλου. και γινεται και πολυ φασαρια καθως ειμαστε στην αιθουσα 50 παιδια.25 και 25.

  29. geia sou!
    poli omorfi prospatheia!!
    didaskw theatriko paixnidi k tha ithela na se rwtisw an ksereis kapoious odigous me askiseis
    me theatropaixnida genika me odigies gia to mathima k oxi me thewries 😉
    apo oti fenete to agapas poli to antikeimeno!
    sinexise tin kali douleia
    se euxaristw gia tin apantisi sou ek twn proterwn 🙂

  30. Γεια σου Αννα. Είμαι καθηγήτρια σε λύκειο και ενδιαφέρομαι να αρχίσω θεατρικό παιχνίδι.Καθώς είμαι νεοφώτιστη στο είδος θα ήθελα να ρωτήσω αν μπορείς να μου υποδείξεις κάποια βιβλία για θετρικό παιχνίδι για παιδιά λυκείου (15-17) ή γυμνασίου.
    Επίσης οποιαδήποτε άλλη πληροφορία θα ήταν ευπρόσδεκτη επίσης.
    Σε ευχαριστώ!

  31. Είναι άξια η προσπάθεια. Καλη δύναμη και καλή συνέχεια. Είναι όμορφο που επιθυμείτε να μοιραστείτε γνώση και εμπειρία. Είοτε γενναιόδωροι, αληθινοί Δάσκαλοι /λες, όμως, αγαπημένοι /νες, χρειάζονται ανφορές στις πηγές από όπου αντλούμε το θεωρητικό υλικό.
    Σας χαιρετώ
    η Μάρω Γαλάνη

  32. Είναι άξια η προσπάθεια. Καλη δύναμη και καλή συνέχεια. Είναι όμορφο που επιθυμείτε να μοιραστείτε γνώση και εμπειρία. Είοτε γενναιόδωροι, αληθινοί Δάσκαλοι /λες, όμως, αγαπημένοι /νες, χρειάζονται ανφορές στις πηγές από όπου αντλούμε το θεωρητικό υλικό.
    Σας χαιρετώ

  33. Θεωρώ ότι το θεατρικό παιχνίδι δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να αναπτυχθούν κινητικά, να γνωρίσουν βιωματικά το χώρο στον οποίο βρίσκονται και να τον χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν διαφορετικά είδη περιβάλλοντος και διαφορετικές καταστάσεις.
    Είναι απαραίτητο στην εκπαίδευση των παιδιών μας.

  34. Το θεατρικό παιχνίδι κατά τη γνώμη μου, μαθαίνει στα παιδιά να εμπιστεύονται την ομάδα και ανακαλύπτουν τις άπειρες δυνατότητες που έχει το σώμα τους. Αποκτούν επαφή με το ρυθμό και τη μελωδία, ενώ παράλληλα εξασκούν την ικανότητα να αναγνωρίζουν και να σέβονται τα δικά τους συναισθήματα, καθώς επίσης και τα συναισθήματα των ανθρώπων που τα περιβάλλουν.

  35. Το θεατρικό παιχνίδι εμπεριέχει την τέχνη και την αγωγή, «παντρεύει» το θέατρο με την εκπαίδευση, στοχεύει στην εξωτερίκευση των έμφυτων αναγκών έκφρασης αλλά και της ανάγκης του ανθρώπου για δημιουργία, μια δημιουργία που δεν εγκλωβίζεται απαραίτητα σε φόρμες, τυπολογίες και καλλιτεχνικά ρεύματα. Προσφέρει εκείνο το πεδίο αποδοχής, άκριτης δημιουργίας και ενίσχυσης, σεβόμενο πάντα την ιδιαιτερότητα του κάθε ανθρώπου.
    Η διαφορά του Θεατρικού Παιχνιδιού από το Θέατρο, ως πρακτική, έγκειται στο ότι το θεατρικό παιχνίδι είναι κάτι φαινομενικά «άναρχο», κάτι αυθόρμητο που ως κείμενο έχει τις ίδιες τις ανάγκες των συμμετεχόντων.

    Αμαλία, θεατρολόγος.

  36. Άννα εχω συμμετάσχει σε βιωματικά σεμινάρια Θεατρικού παιχνιδιου στην πόλη μου τα Γιάννενα, επίσης ήμουν βοηθος, μιας εξαιρετικής παιδαγωγού θεάτρου και μαθήτρια του Κουρατζή που διδάσκει σε παιδιά (νηπιαγωγείου εως και ενηλίκων) τα τελευταία 25 χρόνια.Έχει ομάδα παιδαγωγικής θεάτρου εφήβων έχω δουλέψει μαζί της και όπως τα παιδιά έτσι κι εγώ αγαπήσαμε το θέατρο μέσα από την ίδια την παιδαγωγό.Οργανώνει ημερίδες και σεμινάρια για παιδαγωγούς-εκπαιδευτικούς, για τον τρόπο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν το θεατρικό ώστε να το χρησιμοποιούν μέσα στην ομάδα (τάξη) και να λύνουν τα προβλήματα (προσέγκισης-υπερκινητικότητας-προκλητικότητας-αδιαφορίας κ.α) με ένα διαφορετικό τρόπο.
    Η ίδια έχει σκηνοθετήσει πάρα πολλες παραστάσεις, εορταστικά δρ΄μενα,θέατρο δρόμου,αφηγήσεις παραμυθιών όπου έπαιζαν τα παιδιά της ομάδας της.
    Εγώ τώρα παράλληλα, θα ήθελα και μια συνεργασία μαζί σου, κι αν γίνει κάτι στην πόλη μου θα ήθελα να με ειδοποιήσεις.επίσης θα ήθελα να μου δώσεις την άδειά σου να χρησιμοποιήσω κομμάτια από το κείμενο που έχεις αναρτήσει και να το μοιράσω σε γονείς που τα παιδιά τους επέλεξαν να παρακολουθήσουν τμήμα θεατρικού παιχνιδιού.μπορείς να μου στήλεις email.Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

  37. Γειά σου Άννα

    Συγχαρητήρια για τη δουλειά σου και τη βοήθεια που παρέχεις!
    Με ενδιαφέρει πολύ να ασχοληθώ με το θεατρικό παιχνίδι δουλεύοντας με παιδιά.
    Θα ήθελα κι εγώ κάποιες πληροφορίες για σεμινάρια που υπάρχουν ή σχολές όπως επίσης και για βιβλία.

    Ευχαριστώ
    Έλενα

  38. καλησπερα!!πολυ ενδιαφερον το αθρο!!ποιος το εχει γραψει?
    εχω πτυχιο βοηθου βρεφονιποιοκομου και ασχολουμαι με το θεατρο και με κλοουν!!πως μπορω να βρω η να δημιουργησω θεατρικα παιχνιδια??

  39. γεια σας!!!Ασχολουμε με παιδακια …ειναι ανιματερ σε παιδικα παρτυ και σπουδαζω θεατρο 2 χρονια τωρα περιπου…με ενδιαφερει πολυ να ξεκινησω μαθηματα σε σχολεια θεατρικου παιχνιδιου …εχω γνωρισει το θεατρικο παιχνιδι περισσοτερο μεσω βιβλιων…θεωρεις οτι θα πρεπει να παρακοληθησω σεμιναρια πρωτα για να το κανω στα σχολεια?αγαπαω πολυ τα παιδακια και το θεατρο αλλα με εχει πιασει μια ανασφαλεια στο αν πρεπει πρωτα να κανω μαθηματα πανω σε αυτο και οχι να το ξεκινησω με την γνωση των βιβλιων…

  40. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!ΕΙΜΑΙ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΩ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΜΙΑ ΦΗΜΗ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΘΑ ΒΓΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑΤΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ?ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

  41. geia sas se liges meres dinw pistopoihsh ston tomea prosxolikhs agwghs dhmioyrgias kai ekfrashs kai den briskw poythena mia erwthsh einai eykolo na me bohthisete?h erwthsh einai: [perigrapste 2-3 morfes theatrikoy paixnidioy se syndiasmo me akoystika erethismata.]eyxaristw poly…

  42. Καλησπέρα σας, επικοινωνώ μαζί σας σαν μέλος του ΔΣ του Συλλογου γονέων 3ου Νηπιαγωγείου Γέρακα. Θα ήθελα να ξέρω αν έχετε την δυνατότητα να συμμετάσχετε στην χριστουγεννιάτικη γιορτή που ετοιμάζουμε για τα παιδάκια του νηπιαγωγείου. Αυτό που σκεφτόμαστε είναι να οργανώσουμε κατι διαφορετικό απο μια στημένη χριστουγεννιατική γιορτη με ποιήματα και σκετσάκια, αλλά να έρθουν τα παιδιά και να περασουν καποια ώρα δημιουργικά είτε μέσω εργαστηρίων είτε θεατρικό παιχνίδι, είτε παραμύθι ….και παράλληλα να υπάρχει και το bazaar του συλλόγου με πράγματα που έχουν φτιάξει τα παιδιά στο σχολείο. Πρόκειται να γίνει κάποιο απόγευμα την εβδομάδα μεταξύ 17/12-20/12. Δεν γνωρίζω αν είναι το αντικείμενο σας, αλλά θα ήθελα την γνώμη σας ή αν έχετε κάποια διαφορετική ιδέα. Ευχαριστώ εκ των προτέρων..

    Μαρία Στόκκου

  43. Μαρία συγνώμη που άργησα να απαντήσω στο μήνυμά σου. Ευχομαι να έχετε προχωρήσει στον προγραμματισμό της γιορτής σας. Διαφορετικά μπορώ να σου δώσω συμβουλές.

  44. γεια σου αννα! εχεις να προτεινεις καποιο βιβλιο θεατρικου παιχνιδιου για παιδια ηλικιας 4-13 περιπου ? ασχολουμαι με παιδια σε κατασκηνωση το καλοκαιρι εθελοντικα, αλλα και μεσα στη διαρκεια του ετους κανουμε προγραμματα σε καποιους φορεις και περα απο τις χειροτεχνιες θα ηταν ωραιο να βαλουμε και το θεατρικο παιχνιδι!

Αφήστε απάντηση στον/στην Anna Ακύρωση απάντησης